utställarinformation

Nedan hittar du de vanligaste frågorna.
Saknar du svaret på din fråga? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Generell information

Tisdag 21 jan: 09.00 – 17.15 + mingel kl 17.15-19.00

Onsdag 22 jan: 09.00 – 15.30

Du hittar boendealternativ här

Adress
Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista.

Tunnelbana
Linje: Akalla – Kungsträdgården
Avstigning station Kista, ca 12 min promenad till Kistamässan.

Pendeltåg
Linje: Märsta/Upplands Väsby/ Arlanda – Södertälje/Tumba
Avstigning Helenelund, ca 6 min promenad till Kistamässan.

Buss
Linje 603, 627, 155, 514, 518
Avstigning Viderögatan, på Torshamnsgatan

Taxi
Du kan ta dig till Kistamässan med taxi.

Parkering
I direkt anslutning till Kistamässan finns det gott om parkeringsplatser och dessutom ytterligare platser i närområdet.

Avgift alla dagar 00-24
Period 1 – 4 tim 35 kr/tim
Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr

Det finns en bevakad garderob på plats, utan extra kostnad.

KM restauranger som ligger i anläggningen kommer att vara öppen. Vill ni undvika krångel på plats går det bra att köpa lunchkuponger i förväg som sedan delas ut i er monter.

Kontakta KM Restauranger vid intresse
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

My Easyfairs

All monterpersonal måste ha utställarkort för att komma in och röra sig i mässhallen.

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till fredrica.wallenborg@easyfairs.com om du behöver ett nytt login
  2. Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  4. Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  5. Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

Smart badges – förvandla dina besökare till kvalificerade leads!
Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Dagen efter mässan hittar du en lista på er sida i My Easyfairs med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. 

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Hur gör man?
Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på ”manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Inför mässan

Måndag 20 jan: 07.00-22.00

Adress:
Kistamässan
Vågögatan 3
S-164 40 KISTA

Onsdag 22 jan: 15.30-22.00

OBS! Det är inte tillåtet att riva montrar före mässans slut sista dagen. Montern måste vara bemannad fram till denna tidpunkt. Om inte detta efterföljs kommer ett vitesbelopp på 10 000 kr att debiteras utställaren. Under de första 15-30 minuterna efter mässans stängning töms lokalerna på besökare – under den tiden är det av säkerhetsskäl inte tillåtet att köra in tomgods i mässhallarna. Av säkerhetsskäl öppnas inte heller varuportarna under denna tid. Mässgångarna måste hållas fria så att godshanteringen kan komma igång så snabbt som möjligt när alla besökare lämnat hallarna.

Godsavhämtning
Vid frågor eller överenskommelse om annan tid, vänligen kontakta monterservice@workman.se på tel: 08-410 356 60.

Allt gods måste vara nedpackat och avhämtat under utsatt utflyttningstid. Ej avhämtat gods debiteras per kubikmeter och påbörjad vecka. Utställaren svarar själv för att boka transporter av
sitt gods. I de fall speditören som kommer med godset ber oss transportera in godset till montern, kommer vi att göra det på utställarens bekostnad, oavsett vad som överenskommits
mellan speditören och utställaren.

Det finns ett fåtal attraktiva marknadsföringsytor kvar. Missa inte chansen för er att synas med ert budskap på Kistamässan. Se utbudet här!

Vid intresse kontakta:

Anna Norrman
Projektsäljare
+46(0)8-506 650 03
anna.norrman@easyfairs.com

Vi tillhandahåller dig banners i olika storlekar. Dessa får gärna användas på ert företags hemsida och i era marknadsaktiviteter. Att bjuda in befintliga kunder och även välkomna nya till er monter är en viktig framgångsnyckel för att ert deltagande ska bli lyckat. Du hittar alla banners på din sida på My Easyfairs.

Beställningar så som möbler, lampor och tjänster från monterservice görs via Workman Event. Det är viktigt att detta görs i tid för att undvika extra kostnader.

Kontakt: 
Jannica Bergman  
08-410 356 89
jannica.bergman@workman.se

Hemsida: 
www.workman.se

Den tekniska informationen från Kistamässan och Workman Event innehåller råd, regler och praktisk information kring beställningar, höjdbyggnation och mässhallen.

Scroll to Top